It is a shame on me but still not

Hej på er.

Tittar på Pirates of the Caribbean i morgonrock och handduk om håret, för jag har precis duschat.
Idag var vi på stan och shoppa lite men tja...kanske inte så mycket då, ett par skor sådär. Jag hittade ett par fräcka skor för fyrahundra spänn och jag älskade de, men sen när jag provade de hemma så kändes de för små så jag och mammsingen åkte till Ingelsta och bytte de mot ett par helt andra skor. Men jag älskar båda skorna lika mycket! ^^
Skor, 399:- Skopunkten

Men innan vi köpte skor och sånt där shit så skulle vi gå på toa. Så då gjorde vi vad vi skulle och när vi gick ut så envisades Elvira med att ta hissen upp. Jag tvekade först men sen så gick vi in i hissen och dörrarna stängdes.
Då tryckte jag på 2:an, men ingenting hände så jag trckte igen, och den här gången lite hårdare.
Fortfarande hände det inget.
Vi blev lite chockade och då tryckte vi på den här öppna-dörren knappen. Men dörrarna öppnades inte.
Jag blev lite orolig och jag tryckte jätesnabbt typ 50 gånger. Sen blev båda jätteoroliga och vi tryckte på larmsignal i 10 sekunder som man skulle och det började ringa. Då var det en tjej som svarade:

-Larmcentralen.
-Hej, vi sitter fast i en hiss på nedre plan vid Åhlens och toaletterna och kommer inte ut!
-Okej, jag skickar dit nån som kan hjälpa er ut.

-Tack så mycket!
Sen väntade vi i 10 minuter men det kom inte någon och ärligt talat så började det bli ont om luft därinne.
Vi väntade i drygt 5 min till innan vi ringde igen. Då var det ingen som svarade.
Jag och Elvira blev jätterädda och jag började gråta. Vi väntade en bra stund innan vi ringde återigen. Då svarade hon:

-Hej.
-Det kommer ingen och vi har suttit här nere jättelänge.
-Han är på väg.

Jag stortjöt när jag ringde mamma och sen pappa. Usch! Pappa trodde att jag hade blivit kidnappad av ett gäng ryssar. Mamma försökte bara lugna ner mig, men det gick sådär får jag väl lov att tycka. Efter 5 minuter öppnades dörrarna och vi såg en liten ful gubbe som var på väg ut. Han vände sig om och sa:
-Ja, men det är ju bra nu.
O, fyfan vad sur jag blev på den där idioten. Stannar fan inte ens när han ser två tjejer stå och tjuta häcken av sig. Jävla gubbjävel säger jag bara. Gratis fika? Pratstund? Ingenting? Ne, fy är det enda jag har att säga.
Men det gick bra sen i alla fall.
http://ssupertreon.blogg.se/

Pussen & Kramen ♥

Kommentarer
Postat av: virginia

Vilken himla tur att ni kom ut till slut i alla fall...taskigt av gubben och annan personal att ni bara lämnades i sticket, lite tröst och kompensation hade väl varit på sin plats..tycker då jag.

2010-12-29 @ 15:14:33
Postat av: Hanna&Cornelia

stackare !♥

2010-12-29 @ 15:30:34
URL: http://hannacorneliah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0