DANCECAMP

Hejsan Svejsan.
Tisdag och äntligen Dancecamp-vecka för mig.
Tur att jag bara missat en gång, i alla fall.
Idag började vi med att dela upp oss i två grupper: 12 år och uppåt och 11 år och neråt.
Jag var ju självklart med i "stora" gruppen, haha.
Sen fick grupperna en varsin koreograf.
Vi fick Malin Blomberg och de andra fick Adam Svensson, bakgrundsdansare i Melodifestivalen.
Sen hade vi uppvärmning i grupperna och sen dansade vi disco med Malin och de andra med Adam.
Jag kommer knappt ihåg koreografin längre, men kul var det
Efter det gick vi till Världens bar och käkade lunch där.
På menyn stod det pyttipanna.
Världens största tallrikar fick vi.
Inte undra på att jag blev mätt.
Typ, halva tallriken var full med sallad och sen var lite pyttipanna och ett icke vändstekt ägg.
Usch, äggulan bara rann av tallriken.
Läbbigt men gott!
Drickan fick man välja själv.
Jag och Jonna tog ramlösa och Elvira tog cola bara för att sukta oss.
Fy på'na.
Sen gick vi tilbaka och då bytte vi koreograf, så vi fick Adam och småttingarna, mohaha, fick Malin.
Då dansade vi schlager, såklart.
Låten vi dansade till var ju Unstoppable med Ola Svensson.
Ganska svår koreografi men väldigt kul när man lärde sig.
Imorgon ska vi fortsätta med den koreografin och då kommer även en av Sveriges mest eftertraktade streetlärare som undervisar i hiphop, newschool, newstyle och freestyle.
Ska bli kul att träffa honom.

Jag tänkte visa ett par bilder på Dancecamp-tröjan vi fick.



Snygg va?
Alldeles för stor, Medium, men det frå duga.
För de hade nämligen ingen mindre, för alla var slut.
Nu ska jag äta lasagne.
Ha det bra.

Pussen & Kramen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0