Maxine the Fakir

Hej hopp galopp.
Vad gör allt folk en sån här dag då?
Jag själv har inte gjort så mycket förutom att gjort en ny header. Vad tycks?
Ska nog ha den tills vidare.
Men iaf, dagen började med lite frukost och sen datorn.
Mamma var iväg och jobbade, så jag såg inte till henne förns ca kl. 13.00.
När mamma kom hem, drog pappa och Micke iväg till Vikbolandet för att skjuta in sina gevär, inför den stundade jakten.
Medans pappa var borta tog jag, mamma och Kevin en cykeltur till Himpa för att se ifall Jessica var kvar.
Men det var hon inte så vi fortsatte att cykla och cykla.........och cykla.
När vi kom hem satte mamma igång med att göra muffins, så vi får se hur de ser ut sen.
Jag skriver receptet sen om det skulle vara nån som var intresserad.
De heter iaf Raspberry Chocolate muffins. Det blev inga "raspberrys" för våran del, men det blev "strawberry".
Funkar nog det med.
Nu undrar ni nog varför rubriken heter Maxine the Fakir.
Here is the story:
Igår när vi var hos mormor, var vi på kolonilotten och skulle krascha en låda.
Mormor sa att vi skulle lägga de trasiga plankorna med spikarna neråt.
Det gjorde vi ända tills jag själv upptäckte att vi hade missat en planka, genom att trampa på den.
Självklart var det en spik i vägen och jag hade bara foppatofflor på mig, så spiken gick rakt igenom skon och mitt i min fot. Jag skrek och tjöt som en stucken gris och trodde jag skulle svimma.
Jag haltade fram till en stol och satte mig med en duns. Mormor sprang fram till mig och jag sparkade av mig skon.
Tur att jag inte är rädd för blod, för då skulle jag ha svimmat direkt, för där rann det massor av blod mellan stenplattorna och skon var täckt.
Sen fick jag plåster av nån snäll person.
Efter det cyklade vi till badet och badade och solade lite.
På kvällen åkte vi hem. Men vi kom hem ganska sent igår så det blev inget inlägg, tyvärr.
Ha det så bra.

Pussen & Kramen ♥


Kommentarer
Postat av: Anki

AJAJAJAJ! Stackars dig, det ser jätteont ut!

2010-08-07 @ 21:27:46
Postat av: Maxine

Ja, det gör fortfarande lite ont....:/

2010-08-09 @ 12:20:08
URL: http://mmaxinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0