En räddare i nöden

Hej alla mina gulliga läsare.
Idag är det första augusti. Ja, vad ska man säga? Det är ju typ en helt vanlig dag, bara en ny månad på året.
Lite om dagen.
Vaknade runt 9 och gick på toa (ska inte gå in på det), sen gick jag och la mig igen.
En havtimma senare väckte pappa mig och frågade om jag skulle följa med ut och gå.
Självklart sa jag "Ja", för att det var så fint väder.
Vi körde järnet runt Fiskeby, men när vi nästan var hemma så såg mamma och pappa, som gick typ 15 meter framför mig, en gammal farbror som hade ramlat vid gräskanten och hans fru, en gammal tant, stod brevid honom och försökte fixa rullatorn som hade gått sönder.
Ett hjul på rullatorn hade åkt av, så mamma och pappa hjälpte till lite, men efter ett tag så gick jag hem och gjorde frukost.
Men innan jag gjorde frukost, så var jag ju bara tvungen att berätta för Kevin vad som hade hänt. ^^
Han var nog inte så intresserad, men men.
Sen gjorde jag gjorde jag frukost och därefter lapa jag sol på balkongen. Inte för att det var så mycket sol just då, men det funkade. Vi åt frukost vid typ halv 12, haha.
Lite senare åkte jag och mamma till Sats och körde lite styrke en timme ungefär.
Den här gången körde vi en maskin först, axlarna, för den är sketajobbig på ren svenska.
Vid 2-tiden åkte vi hem och käkade lunch och sen började jag städa. Man gör ju allt för pengarna, eller hur?
Nu sitter jag här och väntar på pengarna.....Jag ska få 100 kronor för att jag har dammsugit, torkat golven och dammat. Sen ska jag ju få månadspeng också. (170 kronor)
Nu borstar jag tänderna och ska göra mig iordning lite kanske. Jag är inte så trött faktist men det är skönt att vara klar innan klockan blir midnatt.
Godnatt alla mina fina, söta läsare!


Pussen & Kramen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0